Samen Erop Vooruit

Zo’n 5 miljoen mensen in ons land hebben geldzorgen. Dat geeft veel stress en vaak ook schaamte. Het is slecht voor je gezondheid en je geest. Je hele leven lijdt daaronder.

Veel mensen met schuld- en betaalproblemen zijn niet in beeld bij de officiële instanties. En dat terwijl de energiecrisis de financiële problematiek verder versterkt. Dat willen we veranderen. Dit probleem kan niemand in z’n eentje oplossen. Dáárom is Samen Erop Vooruit opgericht.

In Samen Erop Vooruit werken verschillende vrijwilligersorganisaties samen. Samen Erop Vooruit wijst mensen de weg naar de juiste hulp. In Nijkerk werken o.a. Schuldhulpmaatje, Humanitas en Hiphelpt samen.

Er staan vrijwilligers klaar die samen met jou een online potjescheck uitvoeren. Met een paar simpele vragen kom je er achter of je nog recht hebt op regelingen of toeslagen als mogelijkheid om je inkomen aan te vullen. Als je de check doet, krijg je sowieso een boodschappenbon van 40 euro. Je moet de check wel op een van de spreekuren doen. En als je daarna een keer terugkomt en iemand meeneemt om die check te doen, dan krijg je nóg een keer een boodschappenbon, en diegene die je mee hebt genomen óók. Of een kledingvoucher van 40 euro.

Het spreekuur is elke woensdag in het Paashuis (Goudregenlaan 1) van 09.00 uur tot 11.00 uur.

Misschien behoor jij tot de doelgroep of ken je mensen die tot deze doelgroep behoren. Dan kan je helpen door hen te vertellen van dit initiatief.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Trudy Molenaar 06-38893035.
Team Diaconie

230324 schuldhulpmaatje