180715 kerkdienst 403x302

Lector:                       Marleen Horsting
Organist:                    Geurt Albert Buitenhuis
Koster:                      Sije Veenstra
Gastheer/vrouw:       Gerdina Doornekamp, Meindert Zuur, Willie van de Weitgraven
Kindernevendienst:    Groep 1 – 8
Oppasdienst:            Friduwih Lommers en Angela van Middendorp

Kruisker
Aanvang                     18.30 uur
Geen dienst

Alle diensten zijn te volgen via:
• www.kerkomroep.nl, hier kunnen live diensten en "oude" diensten bekeken en beluisterd worden. Vul ‘Kruiskerk Nijkerk' in bij ‘vind uw kerk’, klik op de balk met ‘Nijkerk Kruiskerk' dan opent een scherm met de laatste (live) uitzending en alle eerdere uitzendingen. Klik op ‘luisteren’ of ‘kijken’ voor de gewenste dienst.
Voor vragen en contactpersonen zie kruiskerk-app.

De eerste collecte is bestemd voor de Solidariteitskas, CvK.
De tweede collecte is bestemd voor de kerk
Solidariteitskas 2024: we zijn er voor elkaar
Onze gemeente is een waardevolle plek en van grote betekenis voor haar gemeenteleden. We komen er samen om God en elkaar te ontmoeten, geïnspireerd te worden door de Bijbel en voor elkaar te zorgen: een vindplaats van geloof, hoop en liefde! We zetten ons in om een levendige en uitnodigende gemeente te zijn. Maar soms ontbreekt het gemeenten aan financiële middelen of menskracht om haar plannen uit te voeren. In dat geval kunnen zij een beroep doen op de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk in Nederland.
De Protestantse Gemeente Raalte kreeg bijvoorbeeld steun bij de verduurzaming van ‘het Annahuis’. Dit ontmoetingscentrum is een plek voor alle activiteiten van de protestantse gemeente, maar ook voor 32 lokale verenigingen. Mede dankzij een bijdrage uit de Solidariteitskas werden er 60 zonnepanelen op het dak gelegd en het oude glas vervangen door HR++ glas. Daardoor is het Annahuis nu heel energiezuinig en dat scheelt enorm in de kosten. De Protestantse Gemeente Raalte is blij dat ze op deze manier voor de hele omgeving van betekenis kan blijven.
Van gemeenten voor gemeenten
De Solidariteitskas is ingesteld vanuit de gedachte dat gemeenten elkaar helpen en ondersteunen om levendig en krachtig in de wereld te staan. Kerken uit het hele land dragen een vast bedrag per belijdend lid bij. Wij vragen u om een bedrag van minimaal € 10,- waarvan € 5,- wordt afgedragen aan de Solidariteitskas. Het bedrag dat overblijft, is bestemd voor onze eigen gemeente. Doet u mee? We rekenen op uw solidariteit en bijdrage! Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!
Collecte
Tijdens de collectes van 9 mei, 28 juli en 29 december vraagt het College van Kerkrentmeesters u om een bedrag aan de Solidariteitskas. Doet u mee? We rekenen op uw solidariteit en bijdrage!
Voor meer info over de Solidariteitskas: zie www.protestantsekerk.nl/solidariteitskas
Team College van Kerkrentmeesters

Bij de eredienst

logo krk kids youthKindernevendiensten: voor de groepen 1- 8

Verhaal: Zondag 28 juli 2024 – Marcus 6:45-52
Geloof je ogen
De leerlingen van Jezus zijn ’s nachts in een boot op het meer. Door de wind komen ze niet vooruit. Jezus komt over het water naar hen toe. Ze schreeuwen het uit omdat ze denken dat hij een spook is, maar Jezus spreekt hen aan. Als hij bij hen in de boot stapt, gaat de wind liggen.