Ondersteuning

• Kerkelijk Bureau
  • Organisten

KOSTER (COÖRDINATOR) KRUISKERK

Een vergadering, een bijeenkomst of iets te organiseren?
Overleg eerst even of het in de agenda past!!

Binnen onze kerk worden door verschillende groepen heel veel mooie activiteiten georganiseerd en vinden er tal van vergaderingen plaats. Verenigingen en stichtingen ontdekken ook steeds meer ons mooie kerkgebouw. Door de vele mogelijkheden van de kerkzaal en het Trefpunt worden er ook steeds meer begrafenissen, verjaardagen, jubilea en concerten bij ons gehouden.
Om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, graag van te voren even overleggen of u bij ons terecht kunt, dan kunnen we gelijk de mogelijkheden bespreken en proberen we teleurstelling te voorkomen.

roemburg willem van 240x360  Mijn werkdagen: maandag, woensdag, donderdag en de vrijdagochtend. Ik bereikbaar via de mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 06-11470333.
Willem van Roemburg

Kerkelijk Bureau

Kerkelijk Bureau, Venestraat 44, 3861 BX Nijkerk, tel. 033 - 24 58 398

Het Kerkelijk Bureau is het administratieve hart van onze kerk.

Indien nodig kan ook een bezoek aan het kerkelijk bureau gepland worden.

Voor de onderstaande zaken kunt u bij het Kerkelijk Bureau terecht:

Doop: Bespreken met uw wijkpredikant en aanvragen bij het Kerkelijk Bureau.

Geboorte: Doorgeven aan uw wijkpredikant, uw wijkouderling en het Kerkelijk Bureau.

Huwelijk: Contact opnemen met uw wijkpredikant. De koster zo spoedig mogelijk inlichten i.v.m reservering van het kerkgebouw, vervolgens aanvragen bij het Kerkelijk Bureau.

Verhuizing: Binnen Nijkerk opgeven bij het Kerkelijk Bureau. Bij vertrek naar een andere plaats: Bewijs van doop/belijdenis aanvragen bij het Kerkelijk Bureau. Inleveren bij de kerk in de plaats waar jij/u gaat wonen.

Nieuw ingekomen: Het Kerkelijk bureau is ook de plaats waar jij/u de attestatie (bewijs van lidmaatschap) kunt inleveren, als u in Nijkerk bent komen wonen.

Opname ziekenhuis:
s.v.p. doorgeven aan wijkpredikant

Overlijden:
De wijkpredikant informeren.Als deze niet bereikbaar is, dan één van de predikanten inlichten of een wijkouderling/pastoraal medewerker

Collectebonnen:
Collectebonnen zijn verkrijgbaar bij het Kerkelijk Bureau. Er zijn twee mogelijkheden om in het bezit te komen van collectebonnen. U kunt ze bestellen via de webshop. De collectebonnen worden dan bij u thuis bezorgd of u kunt ze ophalen. Er wordt bij thuisbezorgen een bedrag in rekening gebracht voor porto- en administratiekosten.
Een andere wijze om aan collectebonnen te komen is om deze af te halen tijdens de openingsuren van het Kerkelijk Bureau. Collectebonnen zijn verkrijgbaar in coupures van € 1,00, € 0,50 en € 0,25

Tevens kunt u terecht voor kopieerwerk indien gerelateerd aan kerkelijke activiteiten.

Archief
Voor archiefzaken kunt u terecht bij G.J.H. van den Brink; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Studieadressen
Kinderen die gaan studeren worden automatisch overgeschreven naar de burgerlijke gemeente waar zij gaan wonen.
Formeel is het dan zo dat de student automatisch lid wordt van de kerkelijke gemeente aldaar.
Als zij/hij daarmee akkoord gaat kan dit zo blijven en hoeft er verder niets te worden gedaan.
Willen zij lid blijven van de kerkelijke gemeente Nijkerk dan is dat ook mogelijk. Zij worden dan "voorkeurlid".
Graag een bericht naar het kerkelijk bureau als er een voorkeurlidmaatschap aangevraagd moet worden.
Indien geen bericht gaan we er van uit dat de student lid wordt in de nieuwe woongemeente.

Organisten

Hier treft u een overzicht aan van ons organisten team aan. Dit team bestaat uit:

Henk Hortensius Geurt Albert Buitenhuis Dinie Jager-Raven