Van de Diaconie

Inzameling Voedselbank
Levenskruispunten

voedselbankInzameling voor de Voedselbank Nijkerk
Achterin de kerk staan een aantal kratten waarin we spullen verzamelen voor de
Voedselbank Nijkerk. Helpt u ons mee?
De Voedselbank ondersteunt ongeveer 140 gezinnen in Nijkerk met levensmiddelen,
verzorgingsproducten en huishoudelijke artikelen, maar ook met speelgoed en kleding.

Op dit moment is behoefte aan broodbeleg (jam, pindakaas, hagelslag, chocopasta), zonnebloemolie (geen olijfolie), volkoren meel en thee. Helpt u mee met het inzamelen van deze producten?

U kunt de producten op zondag achterin de kerk in de kratten achterlaten. Wij zorgen ervoor dat de producten bij de Voedselbank terechtkomen.

Dank voor uw hulp!

Team Diaconie aan de slag met levenskruispunten
Tijdens het Diaconie overleg zijn we aan de slag gegaan met Kanzenbord. Het spel is een variant op het welbekende Ganzenbord. Met dit spel ervaar je de impact van levenskruispunten. We hebben dit in gezet voor een eerste brainstorm sessie hoe we als Team omzien naar elkaar en dit binnen een goede structuur optimaal kunnen inzetten.

Levenskruispunten zijn ingrijpende gebeurtenissen die je leven positief of negatief beïnvloeden. Ze kunnen financiële gevolgen hebben, maar ze hebben vaak ook invloed op bijvoorbeeld je werk, relaties en gezondheid; je hele welzijn. Met het spel Kanzenbord raak je hierover met elkaar in gesprek. Het spel zorgt voor inzicht en bewustwording en we hopen zo nog meer oog te hebben voor mensen in en buiten onze kerk die op dit moment te maken hebben met een levenskruispunt. Zodat we de vraag kunnen stellen "Red je het wel" voor een luisterend oor en doorverwijzing naar Team Diaconie.

Willen jullie ook eens met elkaar aan de slag met Kanzenbord vanuit Ora, Cof, het Inloophuis, na TrefPuntEten, met de Bijbelgroeigroep of als jeugdteam?, laat het Team Diaconie weten. Er zijn enkele spellen beschikbaar.

Tijdsduur: ±20 minuten
Leeftijd: Geschikt voor 12 jaar en ouder.
Aantal spelers: 2-4 speler

Heb jij te maken met een levenskruispunt en vind je het fijn om er met iemand over te praten? Laat het ons, je wijkbezoeker of ouderling gerust weten.

Heb je tips voor Team Diaconie neem ook gerust contact met ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer 06 38 89 30 35

kanzenbord