samaritaan 1Hulp verlenen

Hulp verlenen kan op diverse manieren:

• Bijdragen in de collectes of het geven van een gift,
  • Meedoen met de diverse acties van de diaconie,

Praktische hulp verlenen.

De diaconie kan altijd mensen gebruiken. Activiteiten die de diaconie ondersteunt zijn onder andere:

• Vervoer in het kader van kerkdiensten,
  • Liturgieverzorging,
  • Bloemenfonds

Mocht u hulp willen bieden, neem dan contact op met de diaconie / een diaken. Uiteraard wordt ook gezocht naar mensen die diaken of lid van ZWO willen worden.

HiP-Helpt Nijkerk
Het Nijkerks Diaconaal Beraad (NDB), waar de diaconie van onze gemeente deelnemer van is, startte in oktober 2017 met Hulp in Prakijk (HiP) Nijkerk. Dit platform helpt lokale kerken in de gemeente Nijkerk om diaconale taken handen en voeten te geven door hulpvragen uit de samenleving te koppelen aan hulpbieders uit de kerken.
Hulpvragen kunnen ingediend worden bij de HiP-helpdesk via https://hiphelpt.nl/nijkerk-hoevelaken-nijkerkerveen of 033- 202 2681. Dit geldt voor leden van onze gemeente, maar ook voor iedereen die niet aan een kerkelijke gemeente verbonden is. De website biedt ook de mogelijkheid om u als hulpbieder aan te melden.
HiP-Helpt Nijkerk is telefonisch bereikbaar op:
maandagochtend van 9.00 - 12.30 uur
woensdagochtend van 9.00 - 12.30 uur