Algemeen.

Beeld, geluid en licht binnen de Kerk
Tijdens de diensten wordt er in de kerkzaal gebruik gemaakt van TV schermen waarop de liturgie en beeld wordt weergegeven. Een vaste groep mensen bereidt de presentatie voor en bedient de apparatuur tijdens de dienst. Deze groep verzorgt ook het beeld dat via internet beschikbaar is voor de kijker thuis.

Er kunnen ook kerk gerelateerde oproepen of aankondigingen worden gepresenteerd. Verzoeken hiertoe kunt u indienen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., zie hiervoor het stukje “

Wilt u meer weten over het gebruik van beeld, geluid en licht tijdens diensten, concerten, etc., of heeft u suggesties, neem dan contact op met de coördinator Teunis Verhoef: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Beeld en geluid buiten de kerk
Voor zieken en/of thuiszittende gemeenteleden die (tijdelijk) niet naar de kerk kunnen is het mogelijk de kerkdiensten thuis te beluisteren of te bekijken en te beluisteren. Dit geldt ook voor uitvaartdiensten en bruiloften mits de familie daar toestemming voor geeft. Dit bekijken en beluisteren kan op verschillende manieren.

online kerk1Kijken / Luisteren

Kerkdiensten zijn te volgen via:

Internet, Klik: www.kerkomroep.nl

Via Kerkomroep zijn de diensten live te volgen, maar ook op een later tijdstip na te zien. De liturgieën van de afgelopen maand zijn er tevens te vinden. De liturgieën van de lopende maand zijn te vinden onder "Liturgieën". Bovenstaande koppeling gaat direct naar de site. Gebruikt u een ander medium dan is onze kerk als volgt op kerkomroep.nl te vinden: via www.kerkomroep.nl. Vul dan ‘Kruiskerk Nijkerk’ in bij ‘vind u kerk’, klik op de lichtblauwe balk met ‘Kruiskerk Nijkerk’ en er komt in uw scherm de uitzending van deze zondag te staan (met alle eerdere uitzendingen eronder). Klik dan naar keuze op ‘luisteren’ of ‘kijken’ achter de dienst van deze zondag. NB. De uitzending begint 5 à 10 minuten voor aanvang van de dienst.
Het is ook mogelijk op tabletrs en smartphones een kerkomroep.nl app te installeren.

In ons kerkgebouw is een ringleiding aanwezig ten behoeve van doven en slechthorenden.

a1 logoDe ochtenddiensten zijn live op te televisie te bekijken via A1. Later terugzien is niet mogelijk.
De kanalen van A1 Regio TV zijn: Telfort 1340; Ziggo 40, KPN 1340, T-Mobile 728 en Xs4All 1340.

Daarnaast is A1 te volgen via internet. De volgende links zijn dan te gebruiken:
Directe link naar A1: https://kerktv.a1mediagroep.nl/player/kruiskerk/
Tweede link naar A1: https://stream.a1mediagroep.nl/player/tv/
A1 link naar de kruiskerk: https://stream.a1mediagroep.nl/player/kruiskerk/

Uitvaardiensten vanuit het uitvaartcentrum van EABN zijn, indien de familie daar toestemming voor geeft, via de computer of tablet te beluisteren via www.kerkdienstgemist.nl of de kerkdienstgemist app, mits de EABN deze uitzendt.

Met behulp van een mediabox.
De mediabox kan voor een eenmalig bedrag van € 75,00 worden aangeschaft (voor kijken en luisteren op TV) (alleen van toepassing als de TV een HDMI aansluiting heeft) (te bestellen via de kerkradiocommissie).

kerkradio1Luisteren via de ether (abonnement)

Ook is het mogelijk om tegen betaling een kerkradio ontvanger bij u thuis te krijgen, hiermee kan de dienst alleen beluisterd worden. Deze ontvanger blijft eigendom van de kerk. Het lidmaatschap van de kerkradio kost € 5,00 per maand en wordt jaarlijks in rekening gebracht.

Op verzoek kan een collectebusje bij u thuis geplaatst worden, deze wordt bezorgd en jaarlijks geleegd door de bijdragecommissie, indien het busje eerder vol is kunt u contact opnemen met de voorzitter van de bijdragecommissie (zie College van Kerkrentmeesters).

Voor nieuwe aanvragen, vragen, verhuizingen, opheffingen, opmerkingen of klachten kunt u zich wenden tot de administratie van de kerkradiocommissie

Privacy.

Omdat er opnames worden gemaakt van vrijwel alle openbare bijeenkomsten in de Kruiskerk zijn er delen in de kerk vastgesteld die in principe nooit in beeld zullen komen. Dit betreffen de zitplaatsen op de banken onder het orgel en alle zitplaatsen boven. Alle andere delen van de kerkzaal zullen in meer of mindere mate in beeld worden gebracht.

Christelijk jongerenprogramma Gospellight via A1 Radio
Elke week is op zondag van 10.00 tot 12.00 uur het radioprogramma Gospellight te beluisterten op A1 Radio. Daarna is het in de avond te beluisteren zijn via de eigen website www.gospellight.nl
Het programma is verdeeld in twee uren, in het eerste uur is er een afwisseling van Nederlands en Engelstalige lofprijs en aanbidding. In het tweede uur bestaat de muziek uit de stijlen pop, dance, rock en praise. De bedoeling is om vanaf januari ook lichte informatie in het programma uit te zenden over gospelmuziek, jongeren / kerkelijke berichten uit de streek.
Ontvangst
Regio Barneveld 93.5 FM
Regio Nijkerk 106.8 FM
Ziggo Digitaal kanaal 915
Ziggo CI+ Module kanaal 362
KPN digitaal kanaal 1040
T-Mobile kanaal 2010
Voor meer informatie kunt u kijken op de website of kunt u contact leggen via de mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).