Jeugdwerk

De jeugd is heel belangrijk. Daarom besteden we daar in onze kerk veel aandacht aan. Dat doen we tijdens gewone kerkdiensten door het houden van nevendiensten en het regelen van oppas, maar we houden ook bijzondere diensten voor de jongere en oudere jeugd. Buiten de zondag zijn er andere activiteiten: jeugdclubs, koren, maar ook bijeenkomsten waar we ons geloof willen overdragen als catechisatie of bijeenkomsten in De Rank.
Op dit deel van de site wordt daar aandacht aan besteed.

Jeugdteam

Algemeen

Er is in onze kerk van alles te doen voor jongeren tot en vanaf 12 jaar. Serieuze zaken, maar ook gezellige. Er zijn groepen en clubs actief. Daarnaast zijn er regelmatige speciale kerkdiensten. Elke ochtenddienst is er oppas en zijn er kindernevendiensten. Die zijn er altijd voor de groepen 1-6 van de basisschool en regelmatig ook voor de groepen 7 en 8. Daarnaast zijn er regelmatig jongerennevendiensten (voor de eerste drie klassen van de middelbare school). Er is voor elk wat wils. Doe mee, je bent altijd welkom.

De Praatpaal is er ook voor de jongeren. Als je ergens mee zit, kijk dan op hun site en bel. Geen probleem is gek, ze luisteren altijd.

De meeste activiteiten zijn in het speciale jeugdhonk in de Kruiskerk. Maar als je het precies wil weten, klik dan ff snel door.

Het Jeugdteam coordineert het jeugdwerk. Je kunt bij hen terecht voor vragen over het jeugdwerk.

Jeugdteam

Het Jeugdteam bestaat uit de jeugdouderlingen, een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en de jeugdwerker.  Het jeugdteam houdt zich bezig met de grote lijnen van het jeugdwerk. We denken na over beleidszaken en plannen voor de toekomst waarbij we ons richten op het behouden en verbeteren van de positie van de jeugd binnen de kerk. Elk kind/jongere is kostbaar, we willen ze een plek geven in de kerk en zorgen dat ze zich thuis voelen. Daarnaast organiseren we regelmatig leuke activiteiten en zijn we het aanspreekpunt voor alle jeugdwerkvormen én alle jeugd!
De voorzitter van het jeugdteam is Ruth Schipper-Bouwstra, 06-20789586, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..