De Huiskamer

huiskamer logoDe Huiskamer is een plek van gezelligheid, ontmoeting en tot rust komen. Er is naast de koffie gelegenheid om tot rust te komen, een gesprekje te voeren of een luisterend oor te vinden en er is ruimte voor meditatie en gebed. Voor iedereen is er aandacht en iedereen is van harte welkom. De Huiskamer is gelegen in het centrum van Nijkerk (Oosterstraat 2a), in het steegje tussen de Zeeman en de Hunkemöller. De Huiskamer is elke elke vrijdagmiddag en -avond en zaterdagmiddag geopend.

De Huiskamer is een initiatief van de stichting Huis van Ontmoeting en Gebed. Deze stichting is opgericht op 4 juli 2011. De stichting beoogt het bevorderen van gebed, aanbidding en voorbede in relatie tot de Nijkerkse samenleving. Daartoe beheert de stichting het pand aan de Oosterstraat 2a dat onder meer zal functioneren als "inloophuiskamer". Daarnaast bevat het pand ruimtes voor persoonlijke gesprekken en gebed. De naam voor dit pand is De Huiskamer.

De Huiskamer is tot stand gekomen na jarenlang gebed om eenheid tussen christenen uit verschillende kerken. De oprichting is mogelijk gemaakt door de samenwerking van en sponsoring door zes kerken in de stad:

• Christelijk Gereformeerde Kerk De Kandelaar
  • Evangelische Gemeente De Ark (Centrum en Corlaer)
  • Gereformeerde Kerk (Goede Herder Kerk en Kruiskerk)
  • Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt (Oost en West)
  • Hervormde Gemeente (Fontein, Grote Kerk en Opstandingskerk)
  • Jezus Centrum

Meer informatie: http://www.huiskamernijkerk.nl/