ggg logo 110x118Gemeente Groei Groepen

Algemeen
De GG-groepen zijn ontstaan vanuit de initiatieven van het Evangelisch Werkverband. Vanuit de visie van kerkopbouw d.m.v. kleine groepen zijn ook wij aangehaakt bij de landelijke structuur: materiaal, visie, werken met het groeimodel, kringleiders die toerusting krijgen van de predikant.

Doel
Het doel van de gemeentegroeigroepen is om met elkaar gemeente van Christus te zijn in een kleine groep. Aandacht hebben voor elkaar, praten over het geloof en over de kerk, Bijbelstudie doen, bidden, zingen of luisteren naar een mooi lied of een gedicht. Elkaar bemoedigen om christen te zijn in het dagelijkse leven. Het woord “groeien” betekent voor ons dat we met elkaar willen groeien in geloof, en als we in aantal groeien dan is dat ook fijn.

Werkwijze
Eén keer per drie weken komen we bij elkaar in de huiskamer. Dat komt neer op ongeveer 12 bijeenkomsten per jaar. Aan het begin van het seizoen komen we een keer met z’n allen bij elkaar in de Kruiskerk om het thema in te leiden en praktische afspraken te maken. Per groep is er een kringleider. Maar het hoeft niet zo te zijn dat deze persoon iedere avond leidt. Dat kan ook om de beurt, door mensen die zich daarvoor beschikbaar stellen. Of dat deelnemers om de beurt een onderdeel van de avond verzorgen. Dat ontstaat wel of niet afhankelijk van de groep en van de kringleider.

Komend seizoen
Als gevolg van het coronavirus zijn we het afgelopen jaar teruggelopen tot 3 groepen van circa 12 personen. We zijn maar een paar keer bij elkaar geweest in het afgelopen seizoen.
In september maken we een nieuwe start. Het thema van het seizoen 2022/2023 is ‘Leef je geloof’, de brief van Jacobus, de broer van Jezus. Maar het kan ook zijn dat één of meerdere groepen verder gaan met het boekje van seizoen 2021/2022 ‘Durf Daniël te zijn’, want dat is ook een mooi thema.
Spreekt het je aan? Neem gerust contact op. En kom vrijblijvend eens kijken of het iets voor je is. Wij verwelkomen je graag!

Contact