Acties

Doorlopende acties

wereldwijdZWO
De ZWO (Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking) ondersteunt 3 projecten van Kerk in Actie, en wisselt dat iedere 3 jaar. Zij betrekt de gemeente hierbij door gastsprekers uit te nodigen om over hun werk verslag te doen. De kerkdienst op 2e Pinksterdag wordt door ZWO georganiseerd met een ander actueel doel en voorts werkt ZWO mee aan de Werelddiaconaatzondagen. De jaarlijkse bijdrage van gemeenteleden en speciale collectes zijn bedoeld voor uitgezonden medewerkers van Kerk in Actie.
In de 40 dagentijd is de spaardoosjesactie waarvoor elk jaar een ander doel wordt gezocht, dat door ZWO of gemeenteleden wordt aangedragen

In het seizoen 2022-2023 volgt de ZWO commissie de volgende drie projecten:
- Opvang en onderwijs voor jonge vluchtelingen in Myanmar (van Kerk in Actie)
- Betrokken predikanten opleiden in Zambia (van Kerk in Actie)
- Tent of Nations

Periodieke acties

nl doet logo2
NL doet

NL doet is een landelijke actie van het Oranje Fonds in de maand maart, waarin klussen gedaan worden voor de samenleving. Als kerk staan we midden in de samenleving en willen we graag jaarlijks meedoen met dit initiatief. We schrijven ons in voor een project en gaan op deze dag aan de slag voor een goed doel binnen de gemeente. Via het Kompas worden gemeenteleden opgeroepen mee te doen.