Activiteiten

In dit overzicht staan de jaarlijks terugkerende activiteiten die door de diaconie worden ondernomen of gesteund.

kerstattenties 2021Kerstattenties / giften
Omzien naar elkaar en aandacht voor elkaar. Ter bemoediging wordt er elk jaar, in de adventstijd, een kerstattentie gegeven aan alle gemeenteleden die 80 jaar of ouder zijn en aan gemeenteleden die, om welke reden dan ook, extra aandacht nodig hebben. In enkele gevallen kan er een aanvullende financiële gift worden gegeven. Voor het samenstellen van de kerstattenties wordt samengewerkt met lokale instellingen of bedrijven met een maatschappelijk doel. De kerstattenties worden met veel aandacht verzorgd door de diaconie, waarna de wijkbezoekers en ouderlingen ze bezorgen bij de gemeenteleden. Zo werken we “met elkaar
samen voor een ander”.

Paasgroetenactie
Onze diaconie ondersteunt al een aantal jaren de Paasgroetenactie. Deze actie is bedoeld om gevangenen in binnen- en buitenland door middel van een groet te laten merken dat zij niet vergeten worden.

bloemenactie 1Bloemenactie
Op Palmpasen nemen de kerkgangers bloemen mee naar de kerk waar deze worden voorzien van een adres. Na de kerkdienst worden deze door de kerkgangers bezorgd bij gemeenteleden die wat extra aandacht kunnen gebruiken. Hiermee worden onderling contact en omzien naar elkaar gestimuleerd. Opgave van namen van mensen die wat extra aandacht kunnen gebruiken in deze periode graag melden via uw wijkbezoeker, wijkouderling of predikant.

vakantiegeld 2019 3d2Vakantiegeldactie
Vanuit de gemeente proberen we mensen die het nodig hebben te ondersteunen door hen een bijdrage te geven voor een vakantie of ander recreatief doel. Dit organiseren we met de vakantiegeldactie in de maand mei als het vakantiegeld voor velen wordt uitgekeerd. We vragen de gemeenteleden om een bijdrage en verdelen dit onder de mensen die hiervoor in aanmerking komen.

400euro2€400,- actie
Met de €400,- actie proberen we lokale initiatieven en betrokkenheid aan te moedigen. We proberen doelen uit te zoeken die aanspreken. Twee maal per jaar ondersteunen we doelen waar gemeenteleden actief bij betrokken zijn of zich mee verbonden voelen, en hiervoor een aanvraag hebben gedaan bij de diaconie. Laat het ons weten en stuur een korte beschrijving van het project (of de website) naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wijkbezoekers
Wijkbezoekers bezoeken gemeenteleden bij lief en leed en aan de hand van de opgestelde voorwaarden kan dit vergezeld gaan van een kleine attentie. De penningmeester van de diaconie is de contactpersoon. Wijkbezoekers en ouderlingen ontvangen aan het begin van het seizoen van de penningmeester de vernieuwde informatie.

bloemengroetBloemenfonds
Het bloemenfonds zorgt ervoor dat in elke kerkdienst op zon- en feestdagen bloemen staan in de kerk. De bloemen worden na afloop van de diensten bezorgd bij gemeenteleden die door de predikanten zijn voorgedragen. Het bloemenfonds werkt zelfstandig. De diaconie is er niet in vertegenwoordigd. Het bloemenfonds bestaat door giften uit de gemeente:
Diaconie Gereformeerde kerk, NL70 RABO 0347 8094 64 onder vermelding van “bloemenfonds”.

vakantiebureau logo 175 64Vakantieweken
Hetvakantiebureau.nl organiseert vakantieweken in De Werelt in Lunteren, F.D. Roosevelthuis /Nieuw Hydepark in Doorn, Dennenheul in Ermelo, De Heerenhof in Mechelen, IJsselvliedt in Wezep, De Imminkhoeve in Lemele en op het schip Prins Willem Alexander. Deze vakanties zijn speciaal bedoeld voor senioren, mensen met visuele en/of licht verstandelijke beperking en mantelzorgers met thuiswonende partner met dementie. Er zijn ook weken voor mensen tot 65 jaar die zorg nodig hebben en/of bed- of rolstoel gebonden zijn. Voor vragen kunt u bij de diaconie terecht. Zie voor meer info ook de aparte pagina: Vakantieweken / Vakantiebureau.