opbouwwerk 1Opbouwwerk in de Kruiskerk

Hoe willen wij gemeente zijn in de Kruiskerk Nijkerk anno nu?
In de Kruiskerk komen mensen bij elkaar die geloven in Jezus en Hem willen volgen. We komen bij elkaar om mee te bouwen aan Gods Koninkrijk en om elkaar te ondersteunen in ons geloof. Luisteren, bidden en zoeken zijn kernwoorden in dit proces. Luisteren naar God en naar elkaar, bidden tot God en voor elkaar en zoeken naar Gods weg en naar de verbinding met elkaar. Want in elke tijd geeft God ons weer uitdagingen om samen kerk te zijn, om Zijn evangelie uit te dragen en om Lichtdragers te zijn in onze omgeving. Ook in deze tijd! En daarom mogen we zoeken naar manieren van gemeente-zijn die passen in deze tijd. Dit is opbouwwerk in de algemene zin.

In de Kruiskerk willen we ons specifiek inzetten voor de doelgroep 25-45 jarigen. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan in de Kruiskerk en nu is ook de tijd om de acties voor deze doelgroep op allerlei gebieden in onze gemeente verder uit te bouwen..
In het opbouwwerk richten we ons op het ondersteunen van veranderprocessen in de gemeente en op het toerusten van gemeenteleden en vrijwilligers in de kerk. Dit doen we door het organiseren van geloofstoerustingen, Bijbelstudies en thema-avonden.

Heb je vragen of opmerkingen over het opbouwwerk? Of wil je meedenken? Dan mag je altijd contact met me opnemen.
Jolijn van de Veen
Telefoon: 06 401 00 659