180715 kerkdienst 403x302

Organist:                      Geurt Albert Buitenhuis
Diaken:                        Elma Weel

240428 benjaCollecten
De eerste collecte is bestemd voor het diaconaat.
De tweede collecte is bestemd voor de kerk
Collecte Benja
Benja is een Nijkerkse stichting die wordt gerund door 5 Nijkerkse vrienden. Met de inkomsten van de stichting wordt een project gefinancierd in Kampala (Oeganda). Dit project biedt voeding, onderwijs en onderdak aan de lokale straatkinderen. Voor 18 kinderen wordt de financiering voor onderwijs aangeboden. Het is niet het doel om zoveel mogelijk kinderen op te vangen. De Oegandese social workers luisteren daarom altijd aandachtig naar de verhalen van het kind en proberen samen een thuis te vinden, het liefst bij directe familie. Lukt dit niet? Dan worden ze op een geschikte kostschool ondergebracht.
Sinds 2013 zijn er inmiddels al een aantal met een middelbare school diploma en gestart met een beroeps- of praktijkopleiding. Om een goed beeld te krijgen hebben we ook een video online, te bekijken via deze link. https://benja-online.nl/indrukwekkend-filmpje-over-het-project/
Team diaconie.

Bij de eredienst

logo krk kids youth

Kindernevendiensten: voor de groepen 1- 8

Zondag 28 april 2024 – Verhaal: Johannes 15:1-8
Groei je mee? Jezus vertelt dat hij de ware wijnstok is. Wie met hem verbonden blijft, kan groeien en bloeien.

Ochtenddienst zondag 28 april 2024, 9.30 uur – Samen geloven dienst
Vocalgroup Chapter4 in Kruiskerk
De in 2019 opgerichte viermanformatie Chapter4, werkt op zondag 28 april mee aan de ochtenddienst.
Het viertal dat ook bekend is van o.a. optredens bij de EO en Nederland Zingt, maar ook huiskamer en tuinconcerten geeft, heeft vaker meegewerkt aan diensten in de Kruiskerk.
Deze keer zullen ze ook Nederlandstalig zingen zodat samenzang goed mogelijk is. De dienst op 28 april begint om 09.30 uur, na afloop kan er zoals gebruikelijk koffie of thee worden gedronken.
Henk Karelsen.

Chapter4

Zondag 28 april 2024, 18.30 uur
Deze zondag wordt in het kerkelijk jaar zondag Cantate genoemd. Cantate betekent “zing!” en komt uit Psalm 98 vers 1, waar staat: “Zing voor de HEER een nieuw lied.” We zingen uiteraard uit deze Psalm. We lezen Psalm 8.
De preek zal gaan over: wie je bent, wat Henri Nouwen daarover zegt, en dat God vaak kiest voor “zwakke” mensen.
Het is mooi dat op deze zondag Cantate extra muziek te horen is. Het kwartet Expectation zingt een aantal liederen voor ons en met ons. Geurt Albert Buitenhuis is de organist.
ds. Martin van der Klis