Gebedsgroep

Elma Weel-Barwegen
Anneke van der Zwan

De gebedsgroep bestaat op dit moment uit 7 mensen.

De kring is toegankelijk voor iedereen ook voor wie er minder frequent aan kan deelnemen. Elke tweede donderdag van de maand komen we in de stilteruimte bij elkaar van 19.15u - 20.15u.

De opzet is dat we bidden voor diverse onderdelen van ons kerkelijk leven, het kerkenwerk en de in het kerkblad genoemde mensen vanwege ziekte, nood of juist vreugde. Daarbij kunnen ook andere persoonlijke zaken of wereldnoden / vreugden aan de orde komen.
We beginnen met een moment van bezinning , een openingsgebed en een lied, en sluiten ook af met een lied.
We bidden in de vorm van een kringgebed waarbij het ook mogelijk is om alleen in stilte mee te bidden. We besluiten met het verzenden van 1 of meerdere kaarten ter bemoediging aan de in het kerkblad genoemde mensen. We zijn er van overtuigd dat het naast de inzet van veel mensen in diverse kerkelijke groepen, commissies en verenigingen ook goed is dat men gedragen wordt door het gebed van anderen, ook uit de gemeente. Het gebed voor “de noden derheiligen“ hoort daar ook bij.
Wil je meer weten of ervaren hoe wij biddend samen zijn, kom gerust een keer langs. Het aantal “bidders” mag gerust versterkt worden.