Samen Geloven Dienst

Er is een trend zichtbaar binnen de Kruiskerk dat jong volwassen gezinnen overstappen naar Mozaïek of andere kerken met de daarmee gepaarde zorg dat het aantal kerkleden afneemt.

Een commissie/groep van 25-45-jarige kerkleden binnen de Kruiskerk zet zich in om te kijken of we met een andere invulling van diensten deze kerkleden kunnen behouden c.q. nieuwe kerkleden kunnen aantrekken, zonder de ouderen uit het oog te verliezen, zodat het toekomstig voortbestaan van de Kruiskerk er positiever komt uit te zien.

Wij zijn benaderd door een afgevaardigde uit deze groep met de vraag of we in een tiental Samen Geloven Diensten per jaar een andere invulling kunnen geven aan de kerkdiensten. Onze taak is het vinden van inspirerende sprekers aangevuld met een muzikale omlijsting in de vorm van een band of koor.

Wat ons aanspreekt in preken is o.a. de vorm waarin het evangelie wordt verkondigd. Gepassioneerd, helder, dynamisch (lopend over podium), actueel en in hedendaags taalgebruik.
In principe laten we de keuze van het thema/Bijbelgedeelte (en eventuele muzikale invulling) aan de uitgenodigde spreker maar wel met aandacht voor de doelgroep.

Mocht je een inspirerende spreker aan willen dragen, dan ben je van harte uitgenodigd contact met ons op te nemen.
Olaf Koelewijn
Jaap Molenaar
Erika Twente
Voor contact-informatie: Zie de Kruiskerk-app.