Kindernevendienst

kindernevendienst 2022Kind: “Mam, zondags in de kerk staat er altijd een meneer of mevrouw op zo’n grote hoge stoel. Dat noemt u toch een dominee?”
Moeder: “Ja dat klopt.”
Kind: “En die dominee vertelt dan een verhaal, alleen dat begrijp ik niet zo goed. Begrijpt u dat wel?”
Moeder: “Ja kind, de preek is inderdaad voor grote mensen, maar voor de kinderen is het vaak moeilijk om te begrijpen. Daarom is er in de kerk ook kindernevendienst.”

Kind: “Wat is dat kindernevendienst?”
Moeder: “Bijna elke zondagmorgen, net voordat de dominee uit de Bijbel gaat lezen, worden alle kinderen gevraagd naar voren te komen. De dominee houdt dan even een kort praatje met de kinderen over het verhaal dat die zondag centraal staat. Dan steekt de dominee een kaarsje aan de grote Paaskaars aan. En iemand mag dan het lantaarntje met het kaarsje dragen om vervolgens met alle kinderen naar de kindernevendienstruimte te gaan. Eerst wordt daar een verhaal uit de Bijbel verteld, net zoals in de kerk, maar dan wat eenvoudiger. Daarna is er nog tijd om wat te praten, te knutselen, te puzzelen, te bidden of misschien te zingen. Natuurlijk heeft ook dat alles helemaal te maken met die mooie, treurige, spannende en geweldige verhalen uit de Bijbel. Daar willen ze jullie ook graag vertellen over de dingen die God ons wil leren en laten zien.”

Kind: “Is dat voor alle kinderen?
Moeder: “Het is elke zondag voor de kinderen die in groep 1 t/m 6 zitten van de basisschool en voor de groepen 7 en 8 is het om de zondag. De verschillende groepen zijn verdeeld in ieder een eigen ruimte.

Kind: “Wie geeft dat dan kindernevendienst? Doet u dat ook mama?”
Moeder: “De kindernevendienst wordt gegeven door de papa’s en mama’s van de kinderen en andere enthousiaste mensen uit de kerk.”

Kind: “Daar wil ik heen mama! En ik ga nog veel meer kinderen uitnodigen!”

De leiding van de kindernevendienst zou het heel erg fijn vinden als jullie komen!!! Wil je nog iets vragen, dan kun je na de kerkdienst altijd even bij ons binnenlopen. Bellen kan natuurlijk ook!

Julia Vos, 06-49842489,
Astrid Visscher, 06-45282350,