praatpaal 2Vanuit de Praatpaal

Inmiddels ben ik al een aantal jaren als vrijwilliger actief bij de Praatpaal en doe dit werk samen met andere coaches en begeleiders met veel plezier.
We zijn er voor kinderen/jongeren die een steuntje in de rug nodig hebben en/of niet lekker in hun vel zitten. Ze kunnen vaak op korte termijn bij ons terecht, omdat we nauwelijks een wachtlijst hebben.
De Praatpaal is kosteloos en we hebben een eigen ruimte aan de Venestraat.
Tijdens de intake proberen we de hulpvraag helder te krijgen. We geven het kind/de jongere
de regie door te vragen wat hij of zij fijn vindt om bij ons te doen. Dat kan een spel zijn, knutselen, tekenen of een sportieve activiteit, zoals een buitenspel of wandelen, etc.
Tijdens deze activiteiten zijn we samen in gesprek. Na een aantal bijeenkomsten evalueren we met elkaar en overleggen we of er een vervolg nodig is.
De meeste kinderen komen bij ons die te maken hebben met scheiding van ouders of met rouwverwerking, maar er kunnen ook andere redenen zijn.
Kinderen/jongeren van 6 tot 18 jaar zijn bij ons welkom. We begeleiden kinderen die zowel kerkelijk als niet-kerkelijk betrokken zijn. We hopen ze een stapje verder te helpen door te kijken wat ze nodig hebben.
De afgelopen tijd hebben we weer verschillende kinderen op een laagdrempelige manier mogen begeleiden.
Ik heb zelf met een aantal kinderen gewerkt waarvan de ouders waren gescheiden. Ik heb gemerkt dat je snel een vertrouwensband opbouwt, waardoor ze hun verhaal vertellen.
Ondertussen zijn we b.v. samen aan het poolbiljarten, knutselen of een spel aan het spelen.
Het is fijn om te zien dat ze daarna weer ontspannen naar huis gaan.
Wilt u als ouder(s), of jij als jongere, meer over de Praatpaal weten, dan kan er contact opgenomen worden via de mail : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
We zijn telefonisch bereikbaar op: 06 51993834.
Meer informatie is te vinden op onze website: www.praatpaalnijkerk.nl en de website van de kerk.
Vriendelijke groet namens het Praatpaalteam,
Erna Lanenga