240309 musicalDe Musical “OndersteBoven”; WAT EEN FEEST!

Afgelopen vrijdag en zaterdag (het kan u niet ontgaan zijn) werd er in de Kruiskerk driemaal de musical “OndersteBoven” opgevoerd. Zo’n 1500 mensen zijn daar getuige van geweest en hebben genoten!
De zusters Ruth en Hanneke Bouwstra zijn ruim 1 jaar begonnen met de eerste letters op papier te zetten en langzamerhand werden allerlei mensen ingeschakeld; Natuurlijk Albrecht Bijvank, dé man voor het componeren en verzamelen van de muziek, Gert van Dijk, o.a. voor het decor en zij vormden samen met Judith Elgersma het productieteam.
Na een oproep werd er in september 2023 gestart met een grote groep mensen, van jong tot oud, soms hele gezinnen; mensen voor het koor, mensen die het decor uitwerkten, kleding moest gemaakt worden en natuurlijk moest het toneelspel vorm krijgen en geoefend worden. Alles bij elkaar zo’n 120 mensen bij elkaar!
Afgelopen weekend was het dan zover; inmiddels was de commissie Beeld en Geluid betrokken, vrijwilligers gevraagd facilitair te ondersteunen onder leiding van koster Willem van Roemburg.
Het was fantastisch!
Wat is het toch heerlijk dat er zo’n grote groep talenten in de kerk is; wat te denken van deze heerlijke groep muzikanten, want livemuziek bij een musical is echt gaaf! Wat werd er goed geacteerd, goed gezongen en wat was er een saamhorigheid en passie waar te nemen.
Het thema was ook erg actueel; van zwart/wit en dus kleurloos denken naar een wereld vol kleur, van polarisatie naar een meer kleurvolle maatschappij.
Het was echt een feest, een prachtige manier om als kerk ook actief te zijn.
Alle deelnemers, vrijwilligers, maar vooral het productieteam Ruth Schipper-Bouwstra, Hanneke van Dasselaar-Bouwstra, Albrecht Bijvank, Gert van Dijk en Judith Elgersma-Overvliet: grote dank namens de gehele Kruiskerk!!

Ronald Bokkers

De Kruiskerk ‘ondersteboven’ gezet door musical
Na ruim een jaar aan voorbereidingen was het afgelopen weekend dan eindelijk zover. Op vrijdagavond en zaterdagmiddag- en avond was de uitvoering van de musical Ondersteboven.
Met als resultaat drie keer een volle Kruiskerk! Alle enthousiaste reacties van zowel deelnemers als publiek maakt dat wij als team ontzettend trots zijn op het eindresultaat.
Op het podium maar ook achter de schermen is er keihard gewerkt! Via deze weg willen wij dan ook nogmaals iedereen bedanken die een steentje heeft bijgedragen aan dit fantastische project! Zonder jullie hulp was dit niet mogelijk.
Gelukkig hebben we nog alle mooie herinneringen, anekdotes, video’s en foto’s om dit zwarte gat op te vullen. En wie weet wat de toekomst brengen moge!
Met vriendelijke groet,
Albrecht, Hanneke, Gert, Ruth en Judith