Gratis boodschappen

Gratis boodschappen: kom langs voor de potjescheck. Nu ook in Hoevelaken!

‘Samen erop Vooruit’: nu ook een inlooppunt in Hoevelaken
Het project ‘Samen erop Vooruit’ is op 18 januari gestart met een inlooppunt in Hoevelaken. Daar kan de zgn. potjescheck worden gedaan om vast te stellen voor welke regelingen men in aanmerking komt. Iedereen die de potjescheck doet, ontvangt een bon voor boodschappen. Na de potjescheck biedt Sigma i.s.m. ‘Samen erop Vooruit’ de verdere hulp om daadwerkelijk de regelingen e.d. aan te vragen. Het inlooppunt in Hoevelaken is bij Thuiszorgorganisatie De GeZusters, Westerdorpsstraat 38, Hoevelaken. Elke dag kun je terecht van 9.00 tot 17.00 uur, voor de potjescheck en een kopje koffie.

‘Samen erop Vooruit’: het project gaat door
In het project ‘Samen erop Vooruit’ Nijkerk werken Schuldhulpmaatje, HipHelpt, Humanitas en Sigma samen. Het doel van het project is financieel kwetsbare mensen te vinden en bereiken en ze te helpen op weg naar bestaande regelingen en toeslagen. Vanaf september 2023 is er een spreekuur bij Sigma/Samen erop Vooruit in de Bibliotheek. Al ruim 100 mensen hebben we financieel op weg kunnen helpen.
In 2024 gaat het project gewoon door. In Nijkerk is het vaste spreekuur elke donderdag van 13.00 – 14.30 uur bij Sigma (in de bibliotheek).
Als u zich hierin herkent en met financiële zorgen te maken hebt, voel je welkom en bezoek onze inlooppunten, in Nijkerk en nu ook Hoevelaken, kom je ook langs?!
Als deze situatie niet voor u geldt, maar u kent mensen in uw omgeving die wel met hun financiële situatie worstelen, wijst u ze dan alstublieft op de mogelijkheden van ‘Samen erop Vooruit’!