zonnepanelenVerduurzamen Kruiskerk

Beste gemeenteleden,
De Kruiskerk Nijkerk wil graag een duurzame(re) kerk zijn. Dat betekent dat we (o.a.) verstandig om willen gaan met het energieverbruik van ons kerkgebouw. Om die ambitie te realiseren is de werkgroep ‘Verduurzamen Kruiskerk’ – in opdracht van het College van Kerkrentmeesters – al een paar jaar bezig om een aantal belangrijke onderwerpen op te pakken.
Eén van die belangrijke onderwerpen is om, in samenwerking met de coöperatie Zon op Nijkerk 200 zonnepanelen op het dak van het kerkgebouw te plaatsen.

Interesse?
Op het dak van de Kruiskerk worden binnenkort 200 zonnepanelen geplaatst. Deze zonnepanelen worden door de coöperatie Zon op Nijkerk (verder: ZoN. Voor verdere informatie: www.zonopnijkerk.nl) geëxploiteerd.

Je kunt via een participatie in ZoN deelnemen aan dit mooie duurzame project!

Binnenkort worden de zonnepanelen geïnstalleerd. Op dit moment zijn nog niet alle zonnepanelen ‘vergeven’. Als u geïnteresseerd bent, reageer dan snel door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Geef in de mail aan dat je interesse hebt in de zonnepanelen op het dak van de Kruiskerk en vermeldt daarbij ook het aantal zonnepanelen waar jouw voorkeur naar uitgaat.

De richtprijs van een certificaat in de coöperatie (1 certificaat staat gelijk aan 1 zonnepaneel) is ongeveer € 465 (incl. BTW; deze is terug te vorderen). Na de afronding van het project wordt de BTW teruggevraagd. Deze wordt vervolgens teruggestort naar de participanten in het project. Dit zal per certificaat ongeveer € 80 bedragen, waardoor de netto-investering ongeveer € 385 zal zijn. De terugverdientijd is ongeveer 7 a 8 jaar.

Gemeenteleden van de Kruiskerk Nijkerk hebben voorrang bij de toewijzing van de zonnepanelen via ZoN. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je lid wordt/bent van ZoN en op die manier participeert in de coöperatie.

Als je liever persoonlijk contact wilt hebben met één van de leden van de werkgroep Verduurzamen Kruiskerk dan kan je dat ook via het genoemde mailadres aangeven. Vergeet dan niet om je telefoonnummer en/of je emailadres te vermelden. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
namens de werkgroep Verduurzamen Kruiskerk