thuisgevers logoWij geven toch ook thuis?!

"Ik was een vreemdeling en jullie namen mij op." zegt Jezus in Mattheus 25.

Binnenkort kunnen wij onze nieuwe buren verwelkomen ze worden tijdelijk gehuisvest op Venestraat 46.

Via de gemeente en het initiatief Thuisgevers betrekken 3 broers van 15-23 uit Syrië deze woning van onze kerk.

Zij ontvangen professionele hulp (maatschappelijke begeleiding) vanuit de Wet inburgering. Dit wordt uitgevoerd door mensen van VluchtelingenWerk. Zij bieden praktische hulp bij de inschrijving van de statushouders bij de gemeente, bij de dokter en eventueel (basis)school. Ook ondersteunen ze bij het starten van de inburgering en bieden hulp bij het regelen van basisvoorzieningen als werk, wonen en inkomen.

Daarnaast is er voor de statushouders bij een Thuisgeef-initiatief begeleiding vanuit vrijwilligers volgens het zogeheten buddy-systeem. Deze buddy maakt de statushouders wegwijs in hun nieuwe gemeente en bieden laagdrempelige hulp en uitleg bij alledaagse dingen. Zoals samen boodschappen doen of een kop koffie drinken. Daarmee krijgen nieuwkomers een warm welkom in hun nieuwe woonplaats en hebben ze een informeel aanspreekpunt. Dat komt de integratie ten goede.

We zoeken sociale begeleiding vanuit onze kerk. Fijn als er 3 buddy’s komen die deze broers wegwijs maken en wat op weg helpen.

Wil je helpen of meer weten? Laat het weten aan Team Diaconie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 06 38 89 30 35