Young Nijkerk Together

Young Nijkerk Together is een samenwerkingsverband van meerdere kerken in Nijkerk. Het gezamenlijke verlangen van YNT is dat jongeren van 12-24 jaar Jezus leren kennen en ontdekken wat leven met Jezus inhoudt. We willen laten zien dat we als kerken samen sterk staan in het jongerenwerk. Daarbij is het verlangen om niet alleen onze eigen kerkelijke jongeren aan te trekken, maar ook rand-/niet-kerkelijke jongeren.

Visie
We willen dit doel bereiken door gezamenlijke inspirerende activiteiten te organiseren, waarin jongeren kunnen worden toegerust, waarin ze een veilige plek hebben om zichzelf te zijn en waarin zij mogen ontdekken waarin zij mogen ontdekken wat het inhoudt om Jezus te volgen.

Activiteiten en pijlers
Momenteel zijn er 4 pijlers waar al actief aan gewerkt wordt.

1. EO-Jongerendag. Elk jaar willen we een bus regelen om gezamenlijk met alle tieners en jongeren uit de betrokken kerken naar de EO-jongerendag af te reizen. Hierbij nemen wij de organisatie van de bus op ons.
  2. Interchurch. Vier keer per jaar is er in samenwerking met de stichting Interchurch een gezamenlijke jongerendienst. Daarbij wordt er een jongerendienst neergezet, waarbij alle jongeren welkom zijn. De focus van de dienst ligt wel op jongeren vanaf ongeveer 15 jaar en ouder, maar is ook zeker nog toegankelijk voor overige jongeren.
  3. Jongerencentrum. In samenwerking met Streams wordt er een jongerencentrum opgezet waar jongeren kunnen komen chillen.
  4. Gebedsavond. Een gebedsavond is een avond waarin we langs verschillende kerken gaan en waarin in elke kerk gebeden wordt. In elke kerk kan een andere vorm of werkvorm rondom gebed worden toegepast.